Grădiana

Un jurnal al grădinii mele

Status curent sau cum se poate munci degeaba

Nu am mai scris nimic până acum fiindcă nu am avut ce scrie. În principiu muncile principale au fost efectuate, şi acum ar fi fost vremea de plivit şi rărit. Dar cum vremea e o metresă capricioasă, anul ăsta am cam luat ţeapă: de când am făcut primul strat-movilă, a plouat o singură dată, sau poate de două ori, dar un duşulete de 10 minute nu se prea poate considera ploaie. Deşi în Cluj am avut vreme bună (în sensul că a fost şi cald, dar a şi plouat destul de des), şi chiar şi în satele alăturate a plouat bine, fix pe noi ne-au evitat ploile. Grădina standard a socrilor, desigur, a trebuit udată zilnic ca să producă ceva.

Cum Grădiana trebuie să fie un experiment de „grădină de weekend”, a fost udată artificial în medie de 2 ori pe săptămână aş zice, dar nu cu cantităţi impresionante de apă. Rezultatul este dezamăgitor – nu au răsărit decât câteva din plantele semănate. Ca exemplificare, iată cum arată primul strat-movilă (HK1):

Cu excepţia câtorva cartofi mai curajoşi şi a câtorva măzăriche, pot raporta zero barat. Movila a doua (HK2) nu are nici măcar atât, fiindcă nu a prins nici o ploaie serioasă. De altfel, seminţele de pe HK2 nici măcar nu au fost luate de furnici, ci au rămas fain-frumos pe pământ:


Hm, oare să fie asta o parte din bai, că nu le-am băgat sub pământ? Posibil, dar nici pe cercul de legume nu a ieşit nimic, şi acolo le-am îngropat un pic. Situaţia este egală şi pe swale, şi în swale, şi la florile plantate în semicerc. Adică nu a ieşit nimic🙂. De fapt ar trebui să pun un😦, dar adevărul e că nu sunt chiar distrusă. Ceva tot am învăţat din experimentul ăsta – că dacă nu plouă, nu poţi fi grădinar de weekend, că nu poţi stropi cât trebuie.

Ceva tot a mers bine, şi anume spirala aromatică. Cred că a beneficiat şi de mai multe udări, plus că are un strat super-gros de mulci. Am pozat cuiburile cu starea curentă:

Menta şi un cuib de cimbru nu a ieşit deloc delocuţ, iar dintr-un plic am o singură plantă de muşeţel (la fel şi la cimbrişor), însă restul sunt relativ ok. Am rărit un pic salvia, dar nu m-am încumetat să o răresc să rămână doar 3-4 plante… Dar cred că o voi face într-un viitor apropiat, fie ce-o fi.

Florile alpine plantate pe lângă pietre nu au ieşit nici ele, nici cele din seminţe nici cele din biluţe. De altfel biluţele alea nici măcar nu s-au muiat:

Dar cu biluţele astea am nişte idei pe care vreau să le pun în aplicare la anul, voi pune ideile în scris într-un post viitor.

Ca şi muncă în câmp ar trebui să spun că socrul meu a cosit iarba din grădină. Am pus pe lângă unii copaci ca mulci nişte fân din ăla, sub fragi, aluni şi pe unde mi s-a părut mie că ar fi bine. Restul, va merge pentru hrana lui Viola (vaca noastră, pe care am cumpărat-o gata botezată aşa).

Cam asta e starea de fapt în acest moment.

Lasă un răspuns

