Grădiana

Un jurnal al grădinii mele

Planul, reiterat (reloaded)

După prima fază am reiterat planul original. Am făcut un desen la scară (Hmm, nu ştiu dacă am menţionat asta înainte, spaţiul alocat grădinii este de aproximativ 15×18 metri) pe care am notat ce este pus şi ce aş vrea să mai pun.

Varianta asta e mai aerisită:

plan gradină 2 Cu cercuri am marcat copaci-pomi, cu triunghiuri arbuşti, cu pătrate tufe (şi aspersoarele – care între timp au ajuns irealizabile). HK-urile voiam să fie „straturi” de hugelkultur, spirala e clar o spirală de ierburi (herb spiral). Cu sw am marcat locul de swale-uri. (Termenii sau ce am înţeles eu din ei am să-i explic pe parcurs, când voi şi implementa ce am marcat pe plan).

Cercul cu litere multe e o altă teorie pe care vreau să o încerc: un cerc în care terenul coboară cu o pantă de aproximativ 1% înspre centrul său ar trebui să ofere plantelor dinspre mijloc mai sensibile o mai bună rezistenţă. Am vrut să scriu sustenanţă, dar se pare ca acest cuvânt nu există în limba română. Cine-ar fi ghicit?

Lasă un răspuns

