Grădiana

Un jurnal al grădinii mele

Faza 1: copacii

Am citit într-o carte (Gaia’s Garden) că cel mai bun moment să plantezi copacii e acu’ 10 ani. Îmi place acel proverb; desigur că vor trece 10 ani – poate chiar 20 – până grădina va arăta cât de cât aproape de ce am eu în minte. Dar o gândesc ca o moştenire (legacy) pentru copii mei. (Asta dacă nu murim cu toţii în 2012. Al dreaq, mayaşii.)

Deci copacii sunt primii care sunt plantaţi. După cum am zis înainte, trebuie să protejez locul de vânturile de vest şi de sud. Primul lucru, am pus gardul. Mă rog, nu eu, dar soţul, socrul şi cumnatul au făcut o minune şi l-au pus foarte repede, cred că într-o oră era gata. Apoi am pus teii la colţurile din vest. Între ei, salcâmii. Pe latura de sus (nordică) – carpenii. Ienuperii au ajuns la sud. Salciile, împreună cu trandafirul şi o magnolie (de la baumax)  le-am dispus într-un fel de semicerc, cu deschiderea la est (înspre terenul de sport).

Am mai luat de la baumax nişte fructe de pădure: 2 coacăzi, un zmeur, un afin. Pe ele le-am pus între copacii de pe laturi. Când copacii vor fi înalţi, tufele vor proteja zona joasă.

Asta a încheiat prima activitate serioasă acolo. Cam aşa arată după faza 1:

grădina la timpul t1

Cu roşu am marcat teii, albastru pentru salcâmi, galben pentru carpeni, mov la fructe de pădure, albastru deschis salcia de sus, alb cea de jos şi trandafirul şi magnolia. Ienuperii se văd clar, că sunt mari.

În spate se vede fântâna vecinilor şi rezervorul lor de apă. Un motiv în plus să orientez focus-ul privirii înspre alte zone.

A fost o zi fructuoasă, acuma urmează să vedem câte din ele se vor prinde şi câte vor muri. E prea frig pentru a planta altceva decât copaci sau tufe.

Lasă un răspuns

